Ads 468x60px

Pages

Sunday, August 23, 2009

intro - sharing my recipes

blog ni aku create khas utk kongsi resipi masakan yang aku masak. sebelum ni, just letak gmbar kt facebook (FB) ja... asalnya, saja suka2 ja letak gmbar kt FB tu, x sangka lak ramai yg bg komen... but then, ada request dari member2 suruh sertakan sekali dgn resipi. kalu kt FB tu susah sket nk letak resipi. so, aku jadikan platform blog ni utk share resipi aku.

my ex-class mates masa skolah dulu, smua pun tahu aku ni jenis yg bkn la feminin sgt... dulu x de la rajin masuk dapur ni... (takat potong bawang, goreng telur, buat megi je la...). tapi lps dh kawen ni, baru la aku rajin masak. kena pulak hubby aku jenis yg suka makan kt rmh.

ada yang tanya mana aku blajar masak-memasak ni. awal2 dulu mmg rasa terpaksa ja masak... tp skrg ni, dh jd hobi aku lak masak kt rmh... sblum kawen dulu, ada la duk beli buku2 resipi... lani la masa utk aku praktikkan bakat terpendam aku ni... huhuhuhu... kekadang ada jugak call mak kt kg, tnya apa2 resipi.
Resipi2 ni adalah sbg panduan saja. sbnrnya, nk masak ni mesti ikut citarasa sendiri. tak semestinya kena ikut 100% mana2 resipi. aku kalu masak, mesti nk kena rasa... mana2 kurang atau lebih, boleh olah sendiri... tu yg problem sket aku nk masak time bln posa ni... pakai main agak2 la...

aku ada blog lain yg aku crita pasal kehidupan aku. kalu nk baca blog aku yg lain, masuk kt http://fazillaz.blogspot.com/ atau htp://aisyahafnani.blogspot.com utk tngok gambar2 anak aku (tak berapa updated pun sebenarnya... x sempat la... kt ofis bz ngan keja, kt rmh bz ngan baby, nk masak lagi...)

0 comments: